Abonneer u op Updates

    Wat is heet

    Wat is een OTDR en wat kun je met dit handige apparaat?

    February 24, 2023

    Wat je kunt afspreken over freelance opdrachten

    February 17, 2023

    Freelance opdrachten vinden? Zo doe je dat

    February 17, 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Friday, March 31
    Facebook Twitter Instagram Pinterest VKontakte
    Evoscope
    • Content Marketing
    • Email marketing
    • Hosting
    • ICT
    • Marketing
    • SEO
    • SEA
    • Social Media
    • Webdesign
    • Cursussen
    Evoscope
    Home»Marketing»Strategieën voor conversie optimalisatie
    Marketing

    Strategieën voor conversie optimalisatie

    ChrisBy ChrisFebruary 10, 2023No Comments3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    conversie optimalisatie
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Je hebt inmiddels je eigen product of dienst op de markt gebracht, iets waar je heel trots op kunt zijn. Toch zie je dat het aantal kopers niet met een stijgende lijn toeneemt. Dat is natuurlijk erg jammer en dit zou je graag anders willen zien. Hierbij komt conversie optimalisatie kijken, een term die jou misschien al wat zegt. Conversie optimalisatie is namelijk het proces waarin de bezoekers van jouw website worden gestimuleerd om gewenst gedrag te vertonen, in dit geval het aanschaffen van jouw product of dienst. Dit gebeurt door het gedrag van de pagina bezoekers te analyseren op hun gedrag. Met deze informatie kunnen er veranderingen aan de webpagina worden aangebracht, waardoor de website nog gebruiksvriendelijker wordt, om het uiteindelijk te laten komen tot de aanschaf van het dergelijke goed. Je kunt conversie optimalisatie gebruiken voor vele doeleinden, onder andere het verbeteren van de inhoud en navigatie van je website. Op deze manier kun je ook je klanten beter begrijpen en je inhoud daarop aanpassen. Ben jij nu benieuwd geworden welke strategieën je allemaal kunt toepassen voor conversie optimalisatie?

    Speel in op emoties

    Iets wat erg onderliggend is in onze samenleving is de angst om iets te missen. Stel je kijkt op Instagram en je ziet allemaal vrienden leuke dingen doen, dan heb je toch van binnen het knagende gevoel dat je iets mist. Dit is iets wat een aantal decennia geleden minder speelde, maar vandaag de dag bijna iedereen onder lijdt. Dit kun je ook gebruiken als strategie op jouw website voor conversie optimalisatie. Wat je kunt doen is een aan bepaalde aanbieding exclusief maken voor een bepaalde periode, door aan te geven dat ze een hele speciale aanbieding missen als ze niet gauw handelen. Als je dit hebt toegepast, kun je later altijd bekijken of dit heeft gewerkt op jouw publiek. Mocht je hierbij expertise nodig hebben, neem dan een kijkje op Daar-om.nl. Zij kijken mee naar jouw website om de mogelijkheden op een rijtje te zetten!

    Gebruik video’s voor conversie optimalisatie

    Tegenwoordig zijn video’s een van de meest succesvolle marketingstrategieën waarmee je kunt zorgen voor conversie optimalisatie. Door middel van een video kun je kort maar krachtig de boodschap van jouw product of dienst goed overbrengen. Daarnaast is ons hele social media gebruik gebaseerd op video’s. Over de jaren heen is de aandachtsspanne verminderd, waardoor mensen wel naar korte video’s kunnen kijken maar een lange tekst toch te veel concentratie kost. Het schrijven van een lange, gedetailleerde tekst kan er dus voor zorgen klanten snel wegklikken. Het is bewezen dat video’s de ratio van conversie aanzienlijk verhogen, dus zeker een strategie om te overwegen!

    Geef websitebezoekers wat ze willen

    Vaak komen websitebezoekers op jouw site terecht via Google of een andere zoekmachine. Daar hebben zij een bepaalde schets gelezen van je site, wat hun ertoe heeft gezet om de site te bekijken. Dat is namelijk de eerste stap in een succesvol marketing proces. Als ze eenmaal op de site zijn beland en ze kunnen niet (snel en makkelijk) vinden naar wat ze op zoek zijn, kan dat er ook voor zorgen dat ze hun interesse verliezen. Zorg er dus voor dat je de wensen van je klanten op een rijtje hebt en deze toe kan passen!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Chris
    • Website

    Keuzes van de redactie

    Wat is een OTDR en wat kun je met dit handige apparaat?

    February 24, 2023

    Wat je kunt afspreken over freelance opdrachten

    February 17, 2023

    Freelance opdrachten vinden? Zo doe je dat

    February 17, 2023
    Toprecensies
    Overige

    Wat is een OTDR en wat kun je met dit handige apparaat?

    By ChrisFebruary 24, 20230

    Een Optical Time Domain Reflectometer is een belangrijk instrument dat gebruikt wordt om optische vezelkabels…

    Zakelijk

    Wat je kunt afspreken over freelance opdrachten

    By ChrisFebruary 17, 20230

    Het is heerlijk om als zelfstandige te werken en je opdrachten op freelance basis uit…

    archieven
    • February 2023
    Categorieën
    • Algemeen
    • Bedrijven
    • Content Marketing
    • Cursussen
    • Email marketing
    • Hardware
    • Hosting
    • ICT
    • Internet
    • Marketing
    • Overige
    • SEO
    • Servers
    • Social Media
    • Software
    • Webdesign
    • Zakelijk
    • SEA
    Onze keuzes

    Wat is een OTDR en wat kun je met dit handige apparaat?

    February 24, 2023

    Wat je kunt afspreken over freelance opdrachten

    February 17, 2023

    Freelance opdrachten vinden? Zo doe je dat

    February 17, 2023
    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube
    © 2023 sitename Alle rechten voorbehouden.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.