Speel in op emoties
Iets wat erg onderliggend is in onze samenleving is de angst om iets te missen. Stel je kijkt op Instagram en je ziet allemaal vrienden leuke dingen doen, dan heb je toch van binnen het knagende gevoel dat je iets mist. Dit is iets wat een aantal decennia geleden minder speelde, maar vandaag de dag bijna iedereen onder lijdt. Dit kun je ook gebruiken als strategie op jouw website voor conversie optimalisatie. Wat je kunt doen is een aan bepaalde aanbieding exclusief maken voor een bepaalde periode, door aan te geven dat ze een hele speciale aanbieding missen als ze niet gauw handelen. Als je dit hebt toegepast, kun je later altijd bekijken of dit heeft gewerkt op jouw publiek. Mocht je hierbij expertise nodig hebben, neem dan een kijkje op Daar-om.nl. Zij kijken mee naar jouw website om de mogelijkheden op een rijtje te zetten!
Gebruik video’s voor conversie optimalisatie
Tegenwoordig zijn video’s een van de meest succesvolle marketingstrategieën waarmee je kunt zorgen voor conversie optimalisatie. Door middel van een video kun je kort maar krachtig de boodschap van jouw product of dienst goed overbrengen. Daarnaast is ons hele social media gebruik gebaseerd op video’s. Over de jaren heen is de aandachtsspanne verminderd, waardoor mensen wel naar korte video’s kunnen kijken maar een lange tekst toch te veel concentratie kost. Het schrijven van een lange, gedetailleerde tekst kan er dus voor zorgen klanten snel wegklikken. Het is bewezen dat video’s de ratio van conversie aanzienlijk verhogen, dus zeker een strategie om te overwegen!
Geef websitebezoekers wat ze willen
Vaak komen websitebezoekers op jouw site terecht via Google of een andere zoekmachine. Daar hebben zij een bepaalde schets gelezen van je site, wat hun ertoe heeft gezet om de site te bekijken. Dat is namelijk de eerste stap in een succesvol marketing proces. Als ze eenmaal op de site zijn beland en ze kunnen niet (snel en makkelijk) vinden naar wat ze op zoek zijn, kan dat er ook voor zorgen dat ze hun interesse verliezen. Zorg er dus voor dat je de wensen van je klanten op een rijtje hebt en deze toe kan passen!